Efektywny CPM to wskaźnik służący do porównania dochodów w różnych kanałach i programach reklamowych. Efektywny CPM pokazuje szacunkowe zarobki z wybranego kanału reklamowego w przeliczeniu na 1000 wyświetleń reklamy.
Szacunkowa wartość (eCPM) jest obliczana wg wzoru - zarobki z reklamy podzielone przez liczbę wyświetleń, a następnie pomnożone przez 1000.
Dla przykładu:
zarobki = 0,22 PLN
wyświetlenia = 148
wtedy eCPM = (0,22 PLN/148)*1000 = 1,49 PLN
zarobki = 312 PLN
wyświetlenia = 19 880
wtedy eCPM = (312 PLN/19880)*1000 = 15,69 PLN